Salgs- og leveringsbetingelser

1. Anvendelse

Disse generelle forretningsbetingelser gælder for salg af varer fra Seniorrul.dk til dennes kunder. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er kun gældende, når der handles med forbrugere.

 

2. Om Seniorrul

Seniorrul er ejet af Jan Pedersen (CVR-nr: 26017769) beliggende Langelinie 43, 7100 Vejle. Seniorrul driver kontor fra den nævnte postadresse, samt driver salg fra webstedet www.seniorrul.dk (fremover kaldet “Seniorrul.dk”), og har følgende e-mailadresse: info@seniorrul.dk, hvortil spørgsmål og bemærkninger kan rettes.

 

3. Bestilling og ordrebekræftelse

Sådan handler du hos os: For at foretage et køb på seniorrul.dk skal du igennem følgende faser: Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen. Indtast dine personlige oplysninger og vælg forsendelses-/betalingsmåde. Godkend vores forretningsbetingelser. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet For at kunne bestille varer, skal kunden indtaste de af seniorrul.dk angivne oplysninger. Bestilling af varer kan kun ske fra seniorrul.dk, hvor de ønskede varer lægges i indkøbskurven af kunden. Kunden opfordres til at udskrive disse generelle betingelser. Alle aftaler mellem seniorrul.dk og kunden indgås på dansk.

 

4. Priser og betaling

Priser på seniorrul.dk er i danske priser, og totalbeløb bliver angivet inklusiv dansk moms og andre danske afgifter. Seniorrul.dk opdateres løbende og alle priser er dagspriser. seniorul.Dk kan løbende ændre disse, men naturligvis ikke for så vidt angår allerede bestilte varer. Som betalingsmiddel kan anvendes: Dankort, VisaDankort, e-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, EPAY, VIABILL og betaling via bankoverførsel. Beløbet for varerne trækkes først fra kundens konto, når varerne afsendes fra seniorrul.dk til kunden.
Ved køb med ViaBILL vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. I hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalenom betaling til Viabill. Viabill finansierer køb op til 2000,- kr. Beløb over 2.000,- kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Fakturaen du modtager på mail indeholder oplysninger om datoen for varens afsendelse, det totale beløb som opkræves hos kunden, samt hvilket betalingskort, der anvendes som betaling. Fakturaen skal anvendes ved returnering eller reklamation. seniorrul.dk kan aldrig trække et større beløb, end det kunden har godkendt ved bestillingen. Betalingssystemet er godkendt af PBS og er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg. Dette betyder blandt andet, at de oplysninger kunden afgiver i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved kryptering og kun kan læses af PBS. Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre gemmes ikke i forretningens systemer. seniorrul.dk opkræver ikke gebyr fra kunden for betalingstransaktionen. Ved betaling via bankoverførsel vil din varer ikke blive afsendt, førend vi har modtaget din betaling, og du bør samtidigt være opmærksom på, at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.

5. Levering

De bestilte varer leveres til den postfilial der ligger nærmest den af kunden oplyste leveringsadresse. Den normale leveringstid er 1-5 arbejdsdage, fra den dag kunden har gennemført betalingen, og ordrebekræftelsen er afsendt af seniorrul.dk. Forsendelser sker med GLS. Levering med GLS foregå med omdeling, hvilket betyder at varen leveres til adressen og hvis den ikke kan afleveres til nærmeste postafdeling.

 

6. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@seniorrul.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Seniorrul, Langelinie 43, 7100 Vejle

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

7. Reklamationer

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Kunden har to års reklamationsret på alle varer, at regne fra kundens modtagelse. Kunden kan således ikke påberåbe sig eventuelle fejl, der måtte vise sig mere end to år efter varens levering. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Eventuelle fejl og mangler skal, uanset ovenstående, for at være berettiget, gøres gældende inden rimelig tid, efter at kunden har konstateret manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. I tilfælde af reklamation: kontakt venligst kundeservice. seniorrul.dk refunderer rimelige forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Såfremt kunden i forbindelse med en reklamation returnerer varen, skal dette ske til seniorrul.dk på den i pkt. 6 angivne adresse. Kunden skal i forbindelse med returneringen vedlægge en beskrivelse af fejlen, samt en kopi af fakturaen. Såfremt reklamationen er rettidig og berettiget, vil kunden som udgangspunkt modtage en ny identisk vare med det samme. Lagerføres den pågældende vare ikke, vil seniorrul.dk ophæve købet så kunden får pengene retur. Reklamationen omfatter ikke fejlagtig håndtering eller -efterbehandling af varer. Dette vurderes i den konkrete sag. En håndtering opfattes som korrekt, såfremt den er foregået efter de på varen oplyste anvisninger. Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

8. Personoplysninger

seniorrul.dk behandler kundens persondata i overensstemmelse med persondataloven. Kunden kan kontakte seniorrul.dk, såfremt der ønskes oplysninger om, hvilke data, der behandles om kunden, eller hvis oplysningerne ønskes slettet eller korrigeret. Oplysninger om kunden benyttes kun af seniorrul.dk til opfyldelse af kundens bestilling af varer og til at informere om eventuelle problemer vedrørende leverancen. Helt konkret vil de faktuelle oplysninger være kundens navn, adresse, telefonnummer, evt. mobil nummer, e-mail adresse, land, varer samt korttype. Alle personoplysninger transmitteres krypteret.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Seniorrul.dk er underlagt tavshedspligt i forhold til de fra kunden modtagne oplysninger. seniorrul.dk opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men de opbevares på en sikret server. Denne opbevaring eksisterer i 5 år, alene pga. bogføringsloven, da denne stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriel i 5 år hvorefter oplysningerne slettes. Ansvarlig for at disse forhold bliver overholdt er Seniorrul.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på seniorrul.dk er seniorrul.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@seniorrul.dk.
Der anvendes session cookies under ordre-afgivning. Disse slettes automatisk ved ordreafslutning, eller -afbrydelse. seniorrul.dk forbeholder sig retten til, at udsende nyhedsbreve til handlende på seniorrul.dk, der har givet deres samtykke hertil ved købets afslutning, jf. Markedsføringslovens § 10. Denne tjeneste kan til enhver tid frameldes.

 

9. Diverse

Spørgsmål vedrørende levering, betaling mv. kan ske pr. e-mail til info@seniorrul.dk eller på hverdage mellem kl. 9-16 på telefonnummer: 27521758. Hvis nogen del af disse generelle betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af disse generelle betingelser.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jan Pedersen, email info@seniorrul.dk, tlf. +45 27 52 17 58. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten kan du udfylde vores Standardfortrydelsesformular og sende det til Seniorrul på email info@seniorrul.dk eller post til Seniorrul, Langelinie 43, 7100 Vejle